Hľadanie vhodnej oblasti - Idrisi 32
Zadanie: Nájdite oblasť, kde bude postavený vinohrad a vypočítajte jeho plochu
Podmienky:
1) J orientácia (135°- 225°)
2) sklon 5°- 19°
3) viac ako 50 m od cesty
4) viac ako 100 m od vodného toku i vodnej plochy
5) viac ako 500 m od sídel
Vypracovanie úlohy:
1: File / Data Paths / Open project - otvoríme nový projekt
2: Analysis / Context Operators / SURFACE – generujeme sklony a orientácie

3: Analysis / Database Query / RECLASS – reklasifikujeme sklony a orientácie podľa zadania

4: Analysis / Database Query / RECLASS

5: Ak ešte nemáme naimportované potrebné súbory, tak postupujeme nasledovne: File / Import / Desktop Publishing Formats / DXFIDRIS


6: Takto si postupne naimportujeme aj vodné toky, vodné plochy, sídla
7: Reformat / Raster/Vector Conversion / LINERAS (zmena súboru cesty z vektora na raster – buffer je možné robiť len z rastra)


8: Takto si na raster zmeníme postupne aj: vodne toky – LINERAS

vodne plochy - POLYRAS

sídla – POLYRAS

9: Analysis / Distance Operators / BUFFER (viac o funkcii BUFFER na Buffer v prostredí Idrisi 32)

10: Analysis / Distance Operators / BUFFER

11: Analysis / Distance Operators / BUFFER

12: Analysis / Distance Operators / BUFFER

13: Analysis / Mathematical Operators / kniznica/blog/ Calculator (viac o funkcii kniznica/blog/ Calculator na Rastrová kalkulačka - Idrisi 32)

14: rastrová kalkulačka: [sklon_new_ok]*[orientacia_new_ok]*[cesty50]*[toky100]*[plochy100]*[sidla500] – potvrdíme tlačidlom Process – Expression

15: Analysis / Database Query / AREA – vypočítame plochy vinohradu

Týmto generujeme veľkosť plochy hľadaného vinohradu

16: Zobrazíme DEM: Display / Display Launcher

17: Reformat / Raster/Vector Conversion / POLYVEC

18: Display / Symbol Workshope / File / New – vytvoríme farebnú paletu pre zvýraznenie vyselektovaných plôch

Pri nule použijeme Clear

Pri 1 volíme Solid a vyberieme ľubovoľnú farbu

19: Zavrieme okno "vinohrad_vector" a kliknem na okno dem - Add Layer

20: Map Properties / North arrow – doplnenie severky

21: Map Properties / Scale Bar – doplnenie mierky

22: Map Properties / Titles – zmena nadpisu mapovej kompozície

23: Layer Properties / View Metadata – prispôsobenie legendy podľa požiadaviek

24: nakoniec vymažeme cez Remove Layer "vinohrad_vector" a dáme odznova cez Add Layer / Vector Layer / "vinohrad_vector" a nastavíme sekciu Map Properties podľa obrázka

Výsledná mapa môže vyzerať napríklad takto:
Podmienky:
1) J orientácia (135°- 225°)
2) sklon 5°- 19°
3) viac ako 50 m od cesty
4) viac ako 100 m od vodného toku i vodnej plochy
5) viac ako 500 m od sídel
Vypracovanie úlohy:
1: File / Data Paths / Open project - otvoríme nový projekt
2: Analysis / Context Operators / SURFACE – generujeme sklony a orientácie

3: Analysis / Database Query / RECLASS – reklasifikujeme sklony a orientácie podľa zadania

4: Analysis / Database Query / RECLASS

5: Ak ešte nemáme naimportované potrebné súbory, tak postupujeme nasledovne: File / Import / Desktop Publishing Formats / DXFIDRIS


6: Takto si postupne naimportujeme aj vodné toky, vodné plochy, sídla
7: Reformat / Raster/Vector Conversion / LINERAS (zmena súboru cesty z vektora na raster – buffer je možné robiť len z rastra)


8: Takto si na raster zmeníme postupne aj: vodne toky – LINERAS

vodne plochy - POLYRAS

sídla – POLYRAS

9: Analysis / Distance Operators / BUFFER (viac o funkcii BUFFER na Buffer v prostredí Idrisi 32)

10: Analysis / Distance Operators / BUFFER

11: Analysis / Distance Operators / BUFFER

12: Analysis / Distance Operators / BUFFER

13: Analysis / Mathematical Operators / kniznica/blog/ Calculator (viac o funkcii kniznica/blog/ Calculator na Rastrová kalkulačka - Idrisi 32)

14: rastrová kalkulačka: [sklon_new_ok]*[orientacia_new_ok]*[cesty50]*[toky100]*[plochy100]*[sidla500] – potvrdíme tlačidlom Process – Expression

15: Analysis / Database Query / AREA – vypočítame plochy vinohradu

Týmto generujeme veľkosť plochy hľadaného vinohradu

16: Zobrazíme DEM: Display / Display Launcher

17: Reformat / Raster/Vector Conversion / POLYVEC

18: Display / Symbol Workshope / File / New – vytvoríme farebnú paletu pre zvýraznenie vyselektovaných plôch

Pri nule použijeme Clear

Pri 1 volíme Solid a vyberieme ľubovoľnú farbu

19: Zavrieme okno "vinohrad_vector" a kliknem na okno dem - Add Layer

20: Map Properties / North arrow – doplnenie severky

21: Map Properties / Scale Bar – doplnenie mierky

22: Map Properties / Titles – zmena nadpisu mapovej kompozície

23: Layer Properties / View Metadata – prispôsobenie legendy podľa požiadaviek

24: nakoniec vymažeme cez Remove Layer "vinohrad_vector" a dáme odznova cez Add Layer / Vector Layer / "vinohrad_vector" a nastavíme sekciu Map Properties podľa obrázka

Výsledná mapa môže vyzerať napríklad takto:

Pridať komentár k článku