Facebook Conversion API je doplnok / služba, ktorá pomáha získavať údaje o užívateľoch na vašich stránkach. Zjednodušene napísané, je to čosi podobné ako známejší Facebook Pixel. Pokiaľ však užívateľ používa prehliadač blokujúci rôzne funkcie, dáta z prehliadača teda nezískate (Pixel funguje na spúštaní javascriptového kódu v tele webu a blokátori javascriptu, ukladania cookies a podobne blokujú aj samotný Pixel). Dáta na úrovni serverového pripojenia však takto nestratíme. Odporúčaná je vzájomná kombinácia Facebook Pixel a Facebook Conversion API.
Schéma fungovania Facebook Pixel a Facebook Conversion API
Nebudem ďalej písať o nastavení Facebook Conversion API na strane Facebooku. Takýchto článkov je viacej a preto sa zameriam výlučne na ukážku PHP integrácie, na ktorú sa ma často pýtate. Mnohé webové platformy poskytujú tieto funkcie a stačí zadať len API kľúč. Pokiaľ však máte web postavený na vlastnom riešení, alebo chcete aspoň pochopiť pozadie fungovania tejto služby, nižšie nájdete ukážku PHP kódu.
<?php
$url = "https://graph.facebook.com/v10.0/PIXEL_ID/events?access_token=ACCES_TOKEN";
$curl = curl_init($url);
curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt($curl, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
$headers = array("content-type: application/json",);
curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER, $headers);
$data = '{
"data": [
{
"event_name": "PageView",
"event_time": '.time().',
"event_id": "event.id.'.$ukaz['id'].'",
"event_source_url": "https://www.domena.sk/produktABC",
"user_data": {
"client_ip_address": "'.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].'",
"client_user_agent": "'.$_SERVER['HTTP_USER_AGENT'].'",
"country": "'.hash('sha256', 'sk').'",
"fbp": "'.$_COOKIE['_fbp'].'"
}
}
],
"test_event_code":"PRODTESTABC"
}';
curl_setopt($curl, CURLOPT_POSTFIELDS, $data);
$resp = curl_exec($curl);
curl_close($curl);
var_dump($resp);
?>
Ukážka začína nastavením URL, na ktorú data zasielame. V nej sú dve premenné a to Pixel ID a Access Token, prípadne samotná verzia.
Všimnime si potom časť pre údaje. Z príkladu je asi všetko jasné. V tejto ukážke užívateľské údaje tvorí IP adresa, informácie o prehliadači, krajina a Facebooku užívateľa. Samozrejme pri evente potvrdzujúci nákup (Purchase) budeme mať viac údajov o užívateľovi (napríklad e-mail, telefónne číslo, meno a priezvisko, pohlavie, dátum narodenia, adresu atď...). Viac o užívateľských parametroch:
Na záver môžeme vypísať cez var_dump výstup. Ak máme všetko správne nastavené, tak odpoveď by mohla vyzerať nasledovne:
string(74) "{"events_received":1,"messages":[],"fbtrace_id":"Akes_0MLQLzgqO75-STvD874pM"}"
Zo skúseností odporúčam dôslednú kontrolu a úpravu vstupných údajov presne podľa dokumentácie – príklad pre parameter emailu nižšie. Mnohé údaje vyžadujú SHA256 hash.
Vstup od užívateľa: Daniel.Kubinsky@gmail.com
Upravený vstup: daniel.kubinsky@gmail.com
SHA256 výstup: d9d73802fd46d7feaf364ee86abcb385a0f2a1342f6f8732267833ba4bfcb727
Popis všetkých parametrov nájdeme na webe vývojára
https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/parameters
Pridať komentár k článku