7 krokov k úspešnému e-shopu

7 krokov k úspešnému e-shopu

Každý nejako začínal. Väčšinu majiteľov e-shopov poháňa predstava toho, že z toho bude mať nadpriemerné zisky. Častokrát tomu tak ale nie je. Prečo? U každého e-shopu môže byť dôvod iný. Niekomu sa to neoplatilo, alebo ho opustila motivácia. Iný zasa vykazoval dlhy a zákazníci jeho e-shop obchádzali ako mŕtveho holuba na ulici. Tak si poďme predstaviť týchto 7 podstatných krokov, ktoré váš e-shop nakopnú na pozitívnu vlnu.

Najprv ho treba vytvoriť

Rátajme s tým, že máte jasno v tom, čo budete predávať. Bez toho by ste sa nemohli pohnúť. Napríklad taký web dizajnér, ktorý by pri odpovedi počul, že neviete, čo chcete predávať, by asi odpadol. To, čo máte v pláne predávať, sa odráža od toho, ako bude váš e-shop vyzerať. Práve web dizajnér môže byť jednou z volieb, po ktorých siahnuť pri vytváraní e-shopu. Ak vám táto celkom drahá možnosť nevyhovuje, nevadí.

Stále sa môžete naučiť vytvárať vlastné stránky pomocou kódovania. To vám však zaberie nejaký ten piatok a pravdepodobne aj niekoľko stoviek eur za kurz kódovania. Najrýchlejšia a najlacnejšia možnosť tak ostáva vytvoriť si príťažlivú stránku za niekoľko minút. K tomu vám poslúžia aj predvytvorené grafické šablóny.

Každá budova má svoje základy. Každá web stránka, dokonca aj e-shop, má tiež svoje nosné piliere. Toto sú dva, bez ktorých sa nezaobídete:

 

1. pilier - doména

Na správne zvolenej doméne by ste si mali dať obzvlášť záležať. Často rozhoduje o tom, či si vás zákazník zapamätá, navštívi, alebo vôbec nájde. Preto by mala byť čo najkratšia, výstižná a mala by sa priateliť so SEO. Inšpirujte sa napríklad doménami ako: ludovarestauracia.sk, mojobchod.sk a knihyprekazdeho.sk.

7 krokov k úspešnému e-shopu

2. pilier - Hosting

Kvalitný hosting určuje, či sa potencionálny zákazník u vás rozhodne nakúpiť, alebo odíde. Pomáha stránkam dosiahnuť vysoký výkon, od čoho sa odráža rýchlosť načítania webovej stránky. Zakúpením hostingu vlastníte akýsi priestor na internete, do ktorého sa potom ukladajú všetky dáta, ktoré vložíte na svoju webovú stránku.

Podstránky ako miestnosti v budove

Každý dom má niekoľko miestností. Váš e-shop by mal mať takéto miestnosti tiež. Ide o podstránky, ktorých cieľom je predstaviť vašu spoločnosť, čo robíte, ako vaša firma vznikla. Ďalej by mali obsahovať kontaktné údaje, blog. Netreba zabúdať aj na povinné informácie, ako súbory cookies, obchodné podmienky a ochrana osobných údajov. Práve taký blog dokáže zvýšiť návštevnosť vašej stránky. S tým prichádzajú aj verní zákazníci a konverzie.

Sociálne siete sú ako susedia

Raz, ako si vybudujete sieť fanúšikov, začnú o vás hovoriť ďalej, zdieľať vás a robiť vám reklamu. Ako takí susedia, ktorí radi ohovárajú, len v dobrom. Rozhodne by moderný e-shop nemal byť proti sociálnym sieťam. Oplatí sa zohnať človeka, ktorý sa vám o ne bude starať. Pre lepšie fotky by vám ani grafik nemal byť cudzí. Tvorte rôzne súťaže, komunikujte, jednoducho buďte aktívny. K tomu si viete zaplatiť reklamu a zvýšiť váš rast na maximum.

Vedeli ste, že dokážete prepojiť Instagram s webom?

Nezabudnite na strechu

Je až prekvapivé, koľko ľudí sleduje hodnotenia daných produktov. Je to pochopiteľné, nikto nechce kúpiť mačku vo vreci. Štúdie ukazujú, že je to viac ako 90 %. Toto je dôvod, prečo by ani na vašom e-shope nemala chýbať možnosť recenzie produktov. Zvyšuje sa tak miera dôveryhodnosti zákazníka v daný produkt. Takže ďalší z “must have” doplnkov, ktoré by na vašom e-shope nemali chýbať.

Celá dedina na návšteve

Nie je vôbec divu, že SEO sa za posledné roky dostalo do povedomia marketérov. Pomaly sa dostáva aj do povedomia bežných ľudí. Je to silný nástroj, ktorý pritiahne ľudí na váš web, ako dobrá nástraha na udici. Byť jednotkou v Google vyhľadávači, je moderným snom každého e-shopu. Priplaťte si za SEO audit a už len čakajte na množstvo záberov.

Pridať komentár k článku